Ланцюг для мотоцикла. Короткий лікнеп

На початку статті варто трохи сказати про сам ланцюговий привод, про його особливості, плюси і мінуси.
На сьогоднішній день одним із найпоширеніших приводів на заднє колесо є ланцюговий привід.
Перевага ланцюгового приводу очевидна : висока ККД, легкість в обслуговуванні та встановленні, можливість легко змінювати передатне число, відносно низька вартість.
Мінусів не так вже й багато, але вони є : перш за все, це необхідність змащувати ланцюг і в міру зносу та розтягування мото ланцюга своєчасно підтягувати його не допускаючи надмірного провису.

Крок приводних ланцюгів мотоцикла

Перше на що слід звернути увагу на крок мото ланцюга. Кожен мото ланцюг має цифрове маркування. Найбільш поширені ланцюги: 428, 520, 525, 530. Перша цифра означає крок ланцюга. Друга та третя ширина мото ланцюга.


Кількість ланок мото ланцюга

Наступне, що необхідно знати – це кількість ланок мотоциклетного ланцюга, яка нам потрібна. Тут усе просто. Можна взяти наш старий зношений ланцюг та порахувати кількість ланок або використовуючи деякі сайти для підбору приводних зірок подивитися необхідну кількість ланок на наш мотоцикл. Але якщо передавальні числа будуть змінені, то відповідно і кількість ланок ланцюга знадобиться або більше або менше, залежно від обраних приводних зірок.
Розібравшись із кількістю ланок та кроком ланцюга, переходимо до типів ущільнень.

Типи ущільнень мотоциклетних ланцюгів

Для початку слід розділити ланцюги для мотоциклів на сальникові та без сальникові.
Ну, якщо без сальникові ланцюги тут все ясно, то сальниковим мото ланцюгам слід приділити трохи більше уваги. На сальникових мото ланцюгах прийнято наносити маркування залежно від типу сальників або ущільнювачів. Найпростіший тип сальників це О-ринг, більш просунуті це X, W, Z-рингові (у них вищий ресурс і менше втрат на тертя). Призначення сальників мотоциклетного ланцюга, утримувати заводське мастило всередині роликів. Це мастило дозволяє мінімізувати зношування пінів і роликів, значно збільшуючи ресурс ланцюга в цілому. Щоб сальники мото ланцюга не пересихали і не втрачали своєї ефективності необхідно регулярно змащувати мотоциклетний ланцюг спеціальними мастилами .



Переглядаючи історію та еволюцію мото ланцюгів, саме сальникові ланцюги дозволили свого часу відмовитись від використання захисних кожухів та застосовувати відкриту систему, яку ми спостерігаємо тепер практично на всіх мотоциклах.

Тим не менш, без сальникові мото ланцюги як і раніше використовуються, але як правило або в спорті або мало кубатурної техніки. Особливо популярні без сальникові ланцюги та повсюдно використовуються, у мотокросі та Hard Enduro.

Замок приводного ланцюга

Замки для мото ланцюгів зазвичай поставляються в комплекті разом з ланцюгом. Тому тут особливо вигадувати не доводиться, просто беремо і встановлюємо з'єднувальний замок ланцюга. під неї підбираємо ланцюговий замок з таким же маркуванням. бажано, так як може бути не тільки різна товщина пінів і пластин, але і різна сталь.

На завершення статті

Крім основних, перерахованих вище параметрів приводних ланцюгів, необхідно враховувати на якій техніці і в яких умовах буде використовуватися мото ланцюг. Наприклад, якщо у нас потужний літровий спорт байк, то необхідність встановлення посилених кіл очевидна. У той же час, якщо у нас звичайний мотоцикл з потужністю до 100лс. то немає особливого сенсу переплачувати і встановлювати найдорожчий ланцюг, розрахований на потужні мотори під 200лс.
Велике значення має і вибір бренду. Про бренди, переваги та недоліки, правильне обслуговування тощо. будуть наступні статті, в яких ми детальніше обговоримо тему про мото ланцюги .

Коментарі (0)

На даний момент немає коментарів

Новий коментар

Ви відповідаєте на коментар