Весь тиждень ми працюємо і чекаємо з нетерпінням вихідні, щоб сісти на свій улюблений байк і поїхати кудись подалі від галасливого міста. І ось настає вихідний день, і ми "летимо" у гараж з усмішкою на обличчі та радістю в серці. Дорогою обдзвонюючи друзів, з якими домовилися зустрітися заздалегідь у призначеному місці, з радістю повідомляємо: "Все за планом, скоро буду!"

І ось зі скрипом відчинивши ворота гаража, із задоволенням дивимося на байк. Але довго милуватися добре вимитим та відполірованим байком часу немає, потрібно виїжджати. Накинувши швидко мотоекіпіровку, виводимо байк надвір і закриваємо гараж. Сівши на мотоцикл, повертаємо ключ запалення та натискаємо кнопку стартера. До нашого великого розчарування при натисканні кнопки стартера чується лише клацання та потріскування стартера. Всі приїхали, поїздка накрилася через акумулятор, що розрядився. Можна, звичайно, завести з “штовхача” або “прикурити” АКБ від машини. Але, що робитимемо, якщо від'їхавши кудись далеко від міста і заглушивши мотор, ми надалі зіткнемося з тією ж проблемою і не зможемо завести байк?

Так, такі чи подібні ситуації періодично трапляються з нами. Тоді ми розуміємо, що гарний і доглянутий мотоцикл, це ще не все. Потрібно вміти його правильно і, що особливо важливо, вчасно обслуговувати. Тоді на черговий вихідний день ми не колупатимемося в гаражі, а поїдемо куди захочемо, отримуючи максимальне задоволення від дороги та чіткої роботи байка.

Заряджання мото акумулятора

Короткий лікнеп за мотоциклетними акумуляторними батареями

Спробуємо торкнутися лише ключових моментів, які можуть знадобитися при виборі та обслуговуванні акумуляторної батареї .
Акумуляторна батарея забезпечує електричним струмом усі споживачі в момент, коли двигун мотоцикла не працює, а також дозволяє зробити пуск двигуна за допомогою стартера. Також акумулятор необхідний нормальної роботи електроспоживачів мотоцикла на момент низьких обертів двигуна.

Типи акумуляторних мотоциклетних батарей

На мототехніці використовуються свинцево-кислотні акумулятори двох типів: обслуговуються та не обслуговуються . До того ж акумулятори можна розділити ще, залежно від добавок, матеріалів та компонентів, на: традиційні (класичні), AGM та гелеві.

  • У традиційних акумуляторах (сурм'янистих, малосурм'янистих, кальцієвих, гібридних) електроліт знаходиться в рідкому вигляді. електролітом на техніку схильну до сильних вібрацій і великих нахилів у процесі руху техніки Потрібна періодична перевірка рівня електроліту.
  • Акумулятори AGM все частіше використовуються в сучасній мототехніці, не залишаючи жодних шансів класичним акумуляторам. Вся справа в особливостях конструкції акумулятора. Електроліт в акумуляторах AGM знаходиться не в рідкому стані, а гелеподібному. Цього вдалося досягти за рахунок додавання спеціального пористого матеріалу між пластинами АКБ, який вбирає електроліт і утримує його в гелеподібному стані. Акумулятори AGM мають низку переваг у порівнянні з класичними.

1. Насамперед, це відмінна вібростійкість та можливість встановлення акумулятора в будь-якому положенні (крім перевернутого).
2. Низький саморозряд. Що дозволяє довго зберігати АКБ без заряджання.
3. Високий ресурс. Ресурс акумулятора AGM значно вищий за класичні акумулятори.

Як вибрати акумулятор на мотоцикл, скутер, квадроцикл

Отже, якщо старий акумулятор таки необхідно замінити, що нам потрібно знати для правильного підбору нового АКБ?
❶ Найшвидший варіант пошуку потрібного акумулятора, це скористатися підбором на сайті  мотоекспрес (у нас він знаходиться у лівій частині на головній сторінці) або на сайтах виробника АКБ.
❷ Один із варіантів, це скористатися сервіс мануалом. У сервісній книжці завжди вказуються можливі варіанти акумуляторних батарей, які можуть бути встановлені на цю техніку.
❸ Підібрати акумулятор можна за розмірами. Розміри вказують завжди у послідовності (Д-Ш-В): довжина, ширина, висота.
❹ При виборі акумулятора необхідно приділити увагу розташування полярності клем. У сучасних мотоциклах все досить компактно і встановивши акумулятор із протилежною полярністю, нам просто може не вистачити довжини проводів.
❺ Розташування акумулятора. Необхідно пам'ятати, що акумулятори, в яких електроліт знаходиться в рідкому стані, можна встановлювати тільки строго вгору.
❻ Враховуємо техніку, на яку встановлюємо акумулятор. При використанні акумулятора на "спокійній" дорожній техніці достатньо буде і недорого класичного акумулятора типу (електроліт в рідкому вигляді). На спортивну мототехніку сильні вібрації, струси, стрибки і тд. краще встановлювати акумулятори типу AGM чи гель.


Як обслуговувати мото акумулятори? Як заряджати мото акумулятори?

Часто новий акумулятор відразу після покупки встановлюють на байк і забувають про нього. Прослуживши один від сили два сезони, акумулятор «вмирає» і доводиться знову купувати новий. У більшості випадків причина невеликого ресурсу акумулятора криється в неправильному його обслуговуванні або повному відсутності.


Що потрібно знати про обслуговування акумуляторів


Щоб акумулятор служив довго, необхідно спочатку про нього подбати. Тому відразу правильно обслуговуватимемо наш акумулятор з моменту покупки. Розглянемо три типи акумуляторів, з якими можемо зіткнутися при покупці у мотосалоні чи інтернет-магазині.

❶ Сугозаряджений класичний (рідкий електроліт)
❷ Сугозаряджений
AGM .


Перші два варіанти акумуляторів вимагають підготовки після покупки, третій варіант підготовлений до використання ще на заводі.
Перші два типи акумуляторів продаються в зарядженому стані, в комплект входить касета з електролітом.

Готуються таким чином.

  • Знімаємо захисну плівку, що прикриває корки акумулятора;
  • Знімаємо з касети електроліту планку-пробку. Відкладаємо її убік, тому що нам вона ще знадобиться;
  • Перевертаємо касету електроліту та вставляємо зверху акумулятора. Несильно натискаємо на касету і спостерігаємо, як електроліт заливається в акумулятор. Процес виливання електроліту можна прискорити стисканням касети з боків;
  • Після повного заповнення акумулятора електролітом необхідно почекати 3-4 години для кращого просочення пластин акумулятора. Температура довкілля має бути близько 20 ℃. Якщо температура нижче, необхідно збільшити час просочення;
  • Акумулятор практично готовий до використання. Як правило, після просочення пластин акумулятор заряджений ≈80%. Читаючи інструкцію щодо правильного введення акумулятора в експлуатацію, можемо там побачити рекомендацію замірити вольтметром напругу на клемах акумулятора після просочення пластин АКБ. Напруга на клемах від 12,5В вважається достатньою для початку експлуатації акумулятора. Проте перед встановленням на техніку краще все-таки повністю зарядити акумулятор спеціальним зарядним пристроєм;

Початкова зарядка акумулятора повинна виконуватися з відкритими банками.

① Напруга не повинна перевищувати 14,2V, струм зарядки не більше 10% від ємності акумулятора. Якщо є сумніви щодо зарядного пристрою акумуляторів, всі ці показники можна виміряти мультиметром.
Хоча, якщо немає бажання морочитися з усіма цими премудростями, то досить просто придбати "розумний" зарядний пристрій для мотоакумуляторів.
② Підготовлений акумулятор як описувалося у статті вище, закриваємо кришкою – пробкою. Ну, ось в принципі і все, тепер стартер легко крутитиме двигун, забезпечуючи його легкий запуск у будь-який момент. Тепер у свій вихідний день можна буде насолоджуватися поїздкою на мотоциклі та спілкуванням із друзями.

Акумулятори мотоциклетні

До речі, торкнувшись теми про правильні зарядні пристрої, варто згадати, що придбати такий необхідний аксесуар можна в інтернет-магазині мотоекспрес, перейшовши за посиланням тут .

Післямова

Деякі моменти, які потрібно знати про мотоциклетні акумулятори.


Всі акумулятори вимагають періодичного обслуговування. довгий період не використовуватись, необхідно зняти
проводи з клем акумулятора, а також повністю зарядити акумулятор
.

Наприкінці статті цікаве відео мотоцикла з електродвигуном.




Читайте також:

Коментарі (0)

На даний момент немає коментарів

Новий коментар

Ви відповідаєте на коментар